Jdi na obsah Jdi na menu
 


CVIČENÍ PRO ZPEVNĚNÍ NOŽNÍ KLENBY

Déšť

kapky z nebe padají,

ťuky, ťuky dělají.

Do výšky se vytáhnem, 

až do mraků dosáhnem.

-Stoj spatný, s nádechem výpon a vzpažíme.

- S výdechem přecházíme pomalu do dřepu a pohybujeme jemně prsty.

- S výdechem opět prší.

 

Trhání ovoce

Ovoce si natrhám,

kamarádům také dám.

Trhat budu ještě chvilku,

natrhám i pro maminku.

- Stoj spatný, před tělem propleteme prsty rukou a vytočíme dlaně dolů.

-S nádechem se uvolníme a vrátíme paty na zem.

 

Hora

Mezi lesy velká hora

a z té hory někdo volá:

Neubližuj, ochraňuj,

to je pravý úkol tvůj.

- Klek sedmo, s nádechem předpažíme a přejdeme do kleku.

- S výdechem přejdeme do vzporu klečmo a pak do vzporu stojmo vysazeně, pánev co nejvýše.

- S výdechem do vzporu klečmo, s nádechem do sedu na patách.

 

Komín

Účinek: Cv. aktivizuje, protahuje celé tělo, posiluje svaly nochou a chodidel.

Stojí komín cihlový,

už nám tady nečoudí.

Vysoký je dost,

čápům pro radost.

Postavili na něm hnízdo,

pro pět čápat je tam místo.

- Stoj spojný, před tělem propleteme prsty u rukou a vytočíme dlaně dolů.

- S nádechem vzpažit a celé tělo vytáhnout do výponu.

- S výdechem se uvolníme, upažením připažíme a vrátíme paty na zem. 2x

 

Vraní chůze

Účinek: Prokrvuje chodidla s prsty u nohou, působí proti plochým nohám, procvičuje kolenní a kyčelní klouby.

Provedení: Dřep na špičkách, ruce v bok nebo na kolenou, trup vzpřímený.

                   V tomto postavení obejdeme 2x podložku.

                   Při každém kroku protlačujeme koleno co nejníž.

                  Vnímáme odvíjení chodidla od podložky, od paty až po prsty.

 

Hrdina

Účinek: Zpevňuje nožní klenbu, působí proti příčně ploché noze. Uklidňuje nervový systém.

Sed na patách, trup vzpříma, dlaně volně na kolenou.

- Přejdeme do dřepu na špičkách, kolena u sebe, ruce na kolenou.

- S nádechem upažíme a setrváme ve výdrži.

- S výdechem spojíme dlaně před hrudníkem, setrváme.

- S nádechem vzpažíme, vytahujeme se co nejvýše, paže tlačíme mírně dozadu.

- S výdechem položíme ruce na kolena a vrátíme se do sedu na patách. 2-4x opakujeme.

 

Klopení a přitahování chodidel

Účinek: Cv. protahuje svaly chodidel, zpružuje a zpevňuje kotníky.

Provedení: Sed s nataženýma honaha, opřeme se o dlaně, prsty směřují dozadu.

- Ohneme levou nohu, koleno vytočíme vně, lýtko položíme na pravé stehno a držíme je levou rukou.

- Pravou rukou uchopíme prsty levé nohy a kroužíme chodidlem.

- Opakujeme 10x jedním směrem a 10x druhým.

- Uvolníme se v lehu na zádech.

 

Everest

Účinek: Zpevňuje nožní klenbu a zápěstí. Pomáhá odstraňovat únavu. Ve visu se uvolňuje páteř a zmírňují se bolesti v zádech.

Provedení: 

Sed na patách, trup vzpříma, dlaně volně na kolenou.

- Položíme dlaně před kolena, zvedneme pánev, propneme nohy v kolenou a přeneseme váhu těla na dlaně a špičky prstů nohou. Hlava je volně svěšena mezi pažemi.

- Vrátíme se do kleku a do základního postavení.  3x

 

Velbloud

Účinek: Cvičení klenby nohou, protažení lýtkových a stehenních svalů.

V rytmu písničky jdeme po čtyřech s vysazením boků co nejvýše. Ruce i nohy jsou napjaté, nohy se snaží přiblížit co nejvíc k rukám. Váha je rozložena rovnoměrně na ruce i nohy. Jdeme pomalu, vznešeně, spíše se suneme vpřed.

Velbloud táhne pouští,                                           Velbloud táhne pouští,

marně hledá houští,                                                 písek neopouští.

kam by složil do stínu                                              Líbí se mu na hřbetě

tu svoji hnědou čupřinu.                                          dál vozit lidi po světě.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA