Jdi na obsah Jdi na menu
 


CVIKY PRO SPRÁVNÝ POSTOJ

Cviky pro nohy

Sed na židli - nohy na zemi

                  - skrčit prsty a talčit je k zemi - 10vt. a na 5 vt. povolit,

                  - skrčit a tlačit k zemi jen palce - 10.vt. a na 5 vt. povolit.

 

Stoj - cviky pro správný postoj

- uvolnit v kolenou a 3 min. chodit v kruhu po vnější hraně chodidel,

- krčit prsty - 3 minuty,

- několik pomalých kroků vpřed a vzad,

- stoj na celých chodidlech.

 

Zvedat prsty na nohou

Sed na židli - o zem se opřít patami, prsty zvedneme co nejvýše - lýtkové svaly se napínají - 4x.

 

Zvedat paty

Zvedneme paty co nejvýše - 4x.

Chodidla od země + krouživými pohyby 4x vpravo, 4x vlevo.

Stoj - zvedáme paty co nejvýše - stojíme na bříškách prstů - 6x.

Stoj - na chodidlech.

 

Hora

Účinek: Prsty u nohou získávají pružnost.

- Postav se zpříma a vyrovnej chodidla do rovnoběžného směru na šířku kyčlí.

- Kolenní klouby jsou mírně napjaty.

- Páteř je vzpřímena a tvá halva tvoří její korunu. Ramena a paže jsou volně u těla.

- Zavři oči a koncentruj se na svá chodidla.

¨- Nakonec zatni prsty u nohou směrem k podlaze a vydrž 4 dech. cykly.

- Pak napni prsty směrem k holenním a vydrž.

- Osm menších prstů přitlač k zemi, pouze palce zůstanou protaženy - vydrž 4 dech. cykly.

- Přitlač palce k zemi a ostatní prsty uvolni - 4 dech. cykly.

 

Hra na klavír

Účinek: Prsty se uvolní a získají pružnost, zlepší se prokrvení chodidel, trénuje se koordinace nervového systému.

Provedení: 

- Vzpřímený postoj, nebo sed na židli. Vnímej uzemnění chodidel.

- Všechny prsty pozvedni a drž je tam, potom prsteníčky, pak prostředníčky, ukazováčky a palce.

- Desetkrát zahraj svými prsty u nohou na klavír a pak změň směr. Začni palcem. 10x.

- Protřepej si chodidla i celé nohy.

 

Procvičování prstů u nohou

Účinek: Cvičení zvyšuje pohyblivost prstů nohou, zpevňuje nožní klenbu.

- Sed s nataženýma nohama, opřeme se o dlaně, prsty směřují dozadu.

- Přitáhneme prsty směrem k trupu a roztáhneme je do vějířku.

- Sklopíme prsty směrem k chodidlům a pevně je sevřeme.

 

Everest

Účinek: Zpevňuje nožní klenbu a zápěstí, pomáhá odstraňovat únavu, uvolňuje páteř a zmírňuje bolesti v zádech.

Provedení:

- Sed na patách, trup vzpříma, dlaně volně na kolenou.

- Položíme dlaně před kolena, zvedneme pánev, propneme nohy v kolenou a přeneseme váhu        těla na dlaně a špičky prstů na nohou. Hlava je volně svěšena mezi pažemi.

- Vrátíme se do kleku.

- Přejdeme do základního postavení. 3x

 

CVIKY, KTERÉ POSILUJÍ SVALY DĚTSKÝCH CHODIDEL

Kreslíř -   děti prsty chodidel utvoří obrázek z knoflíků nebo kaštanů (motýl, auto, květ)

Cirkusový umělec - ve dvojicích házení míčem chodidly.

Malíř - děti vezmou tužku mezi palec a ukazovák a kreslí tužkou na papír.

Jízda na kole - děti drží pytlík s hrachem prsty chodidel a jedou.

Čáp - stoj na jedné noze, prsty druhé nohy seberou sáček s hrachem a položí jinam.

Ničitel - stát na novinách a trhat je prsty nohou.

 

 

 

 

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA