Jdi na obsah Jdi na menu
 


Za zvířátky - sova

22. 4. 2014

Nácvik dýchání. Procvičujeme pomalý nádech, pomalounku vydechujeme - "hrajeme si s dechem."

 

Večerní vánek vzbudil sovu, aby uhlídala les. Sova otevřela oči, pomalounku se nadechla, až se jí zvedla peříčka, a slabě zahoukala - húúúúúúúúúú....

 

Sova

Účinek: Uvolňuje ramenní svalstvo a posiluje tím plicní energii. Aktivuje se dýchání stejně jako míšní tekutina, energie očí a uší. Z toho plyne zlepšení myšlení a paměti. Koordinace ruka/oči se zlepšuje, soustředění a počítání jde snadněji.

Je to také výborné cvičneí k odbourání stresu. Cvičení nás přátelsky naladí vůči ostatním.

Provedení.

Čtyřmi prstyx pravé ruky obejmeme horní trapézový sval na levé straně těla a jemně ho stalčíme k sobě. NÁDECH.

Při VÝDECHU otočíme hlavu doleva a díváme se jako sova dozadu přes rameno.

Při NÁDECHU otočíme hlavu dopředu.

Při VÝDECHU otočíme halvu doprava a díváme se jako sova dozadu přes rameno.

Při NÁDECHU zpět od středu.

Při výdechu dáme hlavu jemně k hrudi - protahování šíjových svalů.

Celý postup ještě jednou opakujeme.

Také na druhou stranu.

Je důležité udělat střídavě 4 - 8 na každou stranu.

 

Sova

Účinek: Nácvik pohybu v rytmu dechu.

Provedení: Sed na patách, připažit.

Během nádechu nosem bočními oblouky vzpažujeme a s houkáním stejnou dráhou připažujeme ( hůůůůůůů).

 

Sova se rozhlíží

Provedení: Sed skrčmo zkřižný, ruce v týl.

S nádechem se otočíme vpravo, s výdechem do středu.

S nádechem se otočíme vlevo a s výdechem zpět..

 

Sova

Mírnýs toj rozkorčný, s nádechem upažíme a s výdechem se pomalu ukláníme vpravo.

Při nádechu zpět.

To stejné na druhou střranu.

Účinek: Při nápravě skoliotického držení těla, zvyšuje pružnost páteře.

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA