Jdi na obsah Jdi na menu
 


ZA ZVÍŘÁTKY - MEDVĚD

9. 3. 2014

Medvěd

Cíl: Uvolňování svalů v oblasti krku.

Provedení: Sed slrč,p zlřižný, ruce na kolena, předklon hlavy, pomalé kroužení hlavou vpravo a vlevo.

Medvěd našel hrnec medu. Jenže jak s ním utíkal, klopýtl tak něšťastně, že mu hrnec uvízl na halvě. medvěd nevěděl, co má dělat. Hlava mu klesla k bradě a on s ní otáčel doprava a doleva až co se nestalo! Hrnec najednou povolil, medvěd opatrně zaklonil halvu dozadu a hrnec mu od hlavy odpadl. Zkusíme to také.

 

Líný medvěd

Cíl: Posílení břišního svalstva.

ZP: leh na zádech na podložce, rucwe v týl, lýtka jsou položena shora na míč.

Tlakem lýtek koulíme míč směrem od hýždí a zpět.

Ve stejné poloze opřeme míč o paty a koulíme míč směrem k hýždím s výdechem a s nádechem zpět.

Poraďte, co dělat mám,

místo břicha soudek mám.

Denně místo večeře

musíš cvičit, medvěde!

Ale medvěd, kůže líná,

necvičí a jen tak dřímá.

 

Medvěd

Děti tančí těžkopádný tanec medvěda.

Stoj mírně rozkročný, kolena pokrčené, pokrčené paže směřují vzhůru vpřed jako tlapy vztyčeného medvěda. Poskočné kroky na místě.

Medvěde, medvěde,                              Medvěde, medvěde,

nosíš kabát chlupatý.                             hlava se ti zatočí.

Zuzanka tě provede,                              Komu se to povede,

tančí po dvou jako ty.                              ten ať si tě ochočí.

 

Medvědi se kolíbají

Tvoření hlasu s aktivně uvolněným tělem, volný výdech.

Stojíme rozkročmo, pánev podsazená, kolena mírně pokrčená (váha těla je na patách). Tento postoj usnadní houpavé pohyby těla. Děti střídavě přenášejí váhu těla na pravou a na levou nohu, přitom brumlají.

Kolíbáme se jako medvědi brum, brum. Teď budeme vunět jako starý medvěd - slyšitelně vypouštíme vzduch na fu, fu, můžeme se divit: ho, hu, ha.

Všímejte si: Zda nestojí děti toporně, mají pokrčená kolena a podsazený zadeček.

 

Medvěd

Představuje sílu, odvahu, rozhodnost.

Pomáhá překonat - neproduktivní hyper-energii ve fyzické činnosti nebo myšlení.

Pro hyperaktivní děti - ty se potřebují cítit uzemněné.

Procházejte se a velmi pomalu si uvědomujte zemi, s rozhodnými kroky, pociťujte tíhu na každé noze, jak dopadá. Každý pohyb je uvážený - žádný chvat, žádný spěch. Chůze po chodidlech a dlaních v předklonu.

 

Malý medvěd

Leh na zádech, zvednout všechny čtyři ke stropu.

Kroužíme zápěstím a kotníky na jednu a druhou stranu.

 

Medvěd

Žiju tady tiše v lese,                - chůze v prostoru ( v lese),

když zadupu, zem se třese!   - zadupeme,

Vylezu i po stromě,                  - rukama naznačujeme šplhání po stromě,

podívejte na mě.                      - prohlížíme si pomyslného medvěda,

Nikdo se mě nebojí,               - postavíme se a obejmeme se,

jsem medvídek plyšový.       - chodíme po místnosti a představujeme medvěda.

 

Medvídek

Účinek: Pružnost páteře, zvyšuje odolnost proti angíně.

Provedení: leh na zádech, pomalu zvedneme nohy nad hlavu a zpět.

 

RH Medvěde, probuď se!

Cíl: Navodit u dětí stav uvolnění celkovým znehybněním těla.

Činnost: Děti napodobují zimní spánek medvěda.

Děti si lehnou do prostoru třídy na zem na záda a spí.

Jedno dítě začíná chodit mezi dětmi, vybere si jedno dítě, zatahá ho za palec u nohy a pošeptá: Medvěde, vstávej!Vymění si místa a aprobuzený medvěd vybere dalšího.

 

Medvěd

Účinek: Posiluje sebedůvěru a zlepšuje funkci všech vnitřních orgánů. Cvik posiluje nervový systém.

Provedení: Stoj rozkročný na šířku ramen. 3x hluboký nádech a výdech.

Při nádechu jdeme trochu do kolen a při výdechu zpět.

S nádechem přeneste váhu na levou nohu a pravou udělejte krok vpřed. Nejdříve pata.

Současně ohněte lehce paže, jsou u těla.

Vydechněte a táhněte pravou ruku dopředu dolů a přenášejte hmotnost na pravou nohu. Pak přeneste váhu na obě nohy.

Při nádechu přeneste celou svou hmotnost na pravou nohu a trochu nadzvedněte patu levé nohy.

Při výdechu vytočte tělo v bocích doelva, zvedněte levou nohu a patu postavte na místo, kde předtím byly prsty. Celou svou váhu přeneste na levou nohu a pravou postavte vedle levé. Při cvičení tedy uděláte jeden krok vpřed, obrátíte se doleva a nakonec stojíte opět ve výchozí pozici.

Opakovat i na druhou stranu.

 

 

   

 

 

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA