Jdi na obsah Jdi na menu
 


"Jak léčit stres."

- lze léčit 25-30 minutovým odpočinkem na pravém boku, během něhož dýcháme levou nosní dírkou,

- poslech hudby - s harfou nebo citerou,

- jemná masáž chodidel,

- pročísnutí vlasů prsty nebo hřebenem s dřevěnými zuby.

Před uložením na bok si umyjte ruce, nohy a tvář a vypláchněte si ústa, oči si ochlaďte studenou vodou.

Dotyk je základní potřeba lidských bytostí. Stres nás vede k tomu, abychom dotyk druhých odmítali.

ANTISTRESOVÁ SESTAVA

1. Leh na zádech, ruce vložíme v týl a s nádechem zvedneme halvu, bradu přitáhneme ke sternu. V této poloze volně dýcháme a snažíme se o uvolnění v oblasti šíje. Připojíme koncentraci do oblasti štítné žlázy nebo do oblasti krční páteře. Po výdrži 20-30 vteřin přejdeme do lehu, paže podél těla. Po krátké relaxaci zopakujeme.

2. Ježek

V lehu na zádech pokrčíme nohy a přiblížíme kolena k hrudníku, obejmeme rukama nohy pod koleny, zvedneme hlavu a dáme čelo ke kolenům. Vydržíme 10-20 vteřin. Následuje krátká relaxace a zopakujeme. Pozornost zaměříme do oblasti solar plexu.

3. Mostek

V lehu na zádech pokrčíme nohy, paty přiblížíme k hýždím, chodidla zůstávají na podložce mírně roznožíme. S nádechem pomalu vynášímepánev vzhůru, v maximálním vynesení krátce setrváme. S výdechem pomalu, obratel po obratli, necháme pánev klesat na podložku. Tuto dynamickou fázi provedeme třikrát a během cvičení se koncentrujeme na páteř. Počtvrté vyneseme pánev, boky podepřeme rukama tak, že předloktí směřujeme kolmo na podložku a lokty se opírají o zem. Setrváme 10-30 vteřin, dýcháme do břicha. Potom velice pomalu položíme páteř a natáhneme nohy. Ukončíme relaxací.

4.Sfinga

Leh na břiše, opřeme se o lokty tak, že pravá ruka se drží levého lokte a opačně. Od pasu dolů se postupně uvolníme. Zopakujeme ještě 2x. Pak následuje relaxace.

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA