Jdi na obsah Jdi na menu
 


Aktivní metody předcházení stresu

25. 2. 2015

Stres

Pocit stresu máme tehdy, jestliže jsme přetíženi nějakou situací, ztrácíme přehled, nemůžeme přijít na nějaké řešení.

Dlouhodobý strach vyvolává stres. U dětí to může být strach ze školy, z odloučení od rodičů. Možné následky: poruchy spánku, žaludeční problémy, noční pomočování, okusování nehtů, tiky apod.

B. Frenklin: Pospěš si večer do postele a ráno zase ven, budeš zdravý i bohatý a život mít jak sen.

 

Má-li dítě vykonat nějakou práci, kterou odsunuje, je to znakem, že v něm vyvolává stres. 

Tato sestava dítě zklidní a dá mu opět ochotu.

1. Body země - pomáhají při psaní, čtení, chůzi a běhu,,,,

                      - pomůže překonat chuť na sladké.

Položíme 2 prsty levé ruky na vnitřní stranu pravého zápěstí, Lehce masírujeme. Držíme 2 minuty.

 

Jízda na kole - propojuje obě hemisféry,

                     - aktivuje tok energie kolem páteře.

Leh na zádech, zvedneme hlavu, obě nohy na zem a přiblížíme levý loket k pravému koleni a potom pravý loket k levému koleni. Každá strana 20x.

 

Hroch - rozpohybuje páteř po dlouhém sezení, zvýší životní sílu,

          - posiluje energii očí a uší, integruje obě poloviny mozku,

          - zlepšuje odolnost proti bolesti.

Stoj mírně rozkročný, chodidla směřují dopředu. Kolena jsou mírně pokrčená. Šviháme nataženými pažemi střídavě zepředu dozadu. Minimálně 50x. Dospělí 100x 3x denně.

 

Kroužení pažemi - tento cvik zvýší odvahu, posiluje imunitní systém,

                           - vhodné cvičení pro úzkostné děti.

Stoj mírně rozkročný, kolena jsou mírně pokrčená. Kroužíme současně oběma pažemi zepředu nahoru nad halvu směrem dozadu. Lokty jsou natažené. 30x.

 

Křížení končetin s kroužením očí - propojuje obě hemisféry,

                                              - v těžkých situacích si budeme vědět rady.

12x křížem - stoj a levé koleno přiblížíme k pravé dlani a opačně,

12x rovně - stoj a stejné koleno ke stejné dlaní,

12x křížem.

Přidáme kroužení očima oběma směry.

 

Uvolnění emocionálního stresu - pozitivní body - před těžkými úlohami, ústním projevem. Stisknout čelní výstupky (cm nad očima) a držet 1 minutu - až je cítit puls energie stejnoměrně.

 

Voda - ihned podpoří myšlení a pozornost, tvořivost. \způsobuje, že myslíme jasněji. Uvolňuje nás od stresu.

Dospělí 1,5 - 2 l vody, děti       0,8 - 1,3 l vody.

 

Kutálení šíje - podle paula Dennisona

Jde o uvolnění ramenního pletence, který reaguje zejména při stresu. Uvolněný ramenní pletenec podporuje dýchání, jemnou motoriku, energii očí.

1. Zakloníme halvu dozadu do šíje - koulíme 15x.

    Předkloníme hlavu dopředu a koulíme 15x.

2. Zvedneme ramena co nejvýše - hlavu dozadu a koulíme 

                                                -  hlavu dopředu a koulíme.

 

Osmičky očima - stres v těle se projevuje mimo jiné i napjatými svaly.

                         15x pravou rukou - dívat se nehty předpažené ruky očima,

                          15x levou rukou - dívat se na nehty předpažené ruky očima,

                         15x oběma rukama - dívat se na nehty přepažených rukou.

Volný pohyb je nezbytný pro učení a práci bez stresu.

 

Sova - uvolňuje ramenní svalstvo a posiluje tím plicní energii. Aktivuje se dýchání, energie očí a uší. Z toho plyne zlepšení myšlení a paměti. je vhodné jako skupinové cvičení k odbourání stresu. Cvičení nás přátelsky naladí vůči ostatním.

Čtyřmi pravé ruky obejmeme horní trapézový sval na levé straně těla a jemně stlačíme k sobě s nádechem.

Výdech - otočíme hlavu doleva (díváme se jako sova dozadu).

Nádech - zpět.

Výdech - otočíme halvu doprava.

Nádech - zpět.

Výdech - hlavu dáme k hrudi (protahování šíjových svalů).

Ještě jednou a na druhou stranu. 4-8x.

 

 

                                                    - 

 

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA