Jdi na obsah Jdi na menu
 


CVIKY PRO JEMNOU MOTORIKU

17. 5. 2014

Pokud dítě při psaní dělá grimasy, kouše se do spodního rtu, píše "nosem", hraje si s jazykem, chybí jemná motorika.

Máme-li hezké písmo, i když píšeme rychle, svědčí to o vysoké inteligenci těla a mozku.

 

MUDRA PRO PHYBLIVOST PRSTŮ

Položíme protlehlé prsty ruky k nehtu palce tak, že ohneme prostředník, prsteník a malík a ukazovák je natažený. nehty jsou v rovině.

Držíme 2 minuty, 4x denně s přestávkou minimálně 2 minuty.

 

BODY PROSTORU

Položíme dva prsty jedné ruky na bod na kostrči.

Dva prsty druhé ruky na bod nad horním rtem.

Držíme 1 minutu.

 

PROTAŽENÍ LÝTEK

Postavíme se čelem ke zdi a opřeme se o ni rukama ve výši ramen. Zakročíme jednu nohu tak daleko, jak jen můžeme. Koleno zůstane napnuté a pata bude na zemi.

Nádech - přeneseme váhu na přední nohu. 2x nádech a výdech.

Vyměnit nohy.

Horní polovina těla je vzpřímená.

3x na každou stranu.

 

PROTAŽENÍ SVALŮ PAŽÍ

Vytáhneme jednu paži směrem nahoru a nad hlavou ji druhou rukou uchopíme za loket. Zhluboka se nadechneme a při výdechu vytahujeme paži do strany. Zároveň aktivně tlačíme do protisměru, tedy proti působení pokrčené ruky. Ve výdrži zůstaneme na dva nádechy a výdechy.

Při uvolnění se opět zhluboka nadechneme a uchopíme paži u druhé strany lokte a zatlačíme do protisměru.

Totéž provedeme ještě směrem dopředu a pak dozadu.

Pak vyměníme paže.

Každou pozici 3x.

 

OSMIČKY PÁNVÍ

Postavíme se do stoje spatného, lehce pokrčíme kolena, chodidla jsou na šířku pánve. Zapažíme ruce a zahákneme palce do sebe.

Provádíme pohyb pánví dopředu a dozadu tak, jako bychom opisovali ležatou osmičku. Horní část těla při cvičení zůstává vzpřímená, dýchání je plynulé. Dbáme na to, aby ruce zůastaly napnuté.

30x a vyměnit pozici palců.

 

MUDRA PRO AKTIVACI MOZKU

Položíme polštářky palců na nehty prsteníku a malíku. Zapojíme obě ruce.

4 minuty, 6x denně, s přestávkou minimálně 17 minut.